Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

30.11.12

Kerana Dirimu Begitu Berharga ~


Teringat satu peristiwa, ketika di dalam kelas, sementara menunggu waktu tutorial, pensyarah dan merangkap penyelia tesis aku bertanya " neeya, beri satu contoh mengenai peribahasa melayu"
dan terus aku jawab bagai bulan dipagar bintang. hehe
pensyarah aku tanya, maksudnya?
aku jawab
" maksudnya seorang perempuan yang sangat cantik, umpama bulan, dan ditambah dengan kelebihan-kelebihan lain seperti bintang yang menjadikannya bertambah cantik. tapi saya anggap diri saya pon bagai bulan dipagar bintang jugak, sebab, walaupun saya tak cantik, tapi saya ada banyak bintang-bintang di sekeliling saya yang buat hidup saya ni jadi cantik.mereka-mereka tu la bintang saya." aku tunjuk kepada kawan-kawan aku . hehe. 

hakikatnya, betul, aku memang selalu menganggap "mereka" sebagai bintang yang menceriakan hidup aku. bukan ingin membongkak, tapi jujur, aku rasa bertuah kerana dikurniakan bintang-bintang ini. 

Ayu,selalu ambik berat dan tak lokek nasihat :)
Yuna, selalu jadi reminder dan tempat luah rasa :)
Madihah, selalu pinjamkan bahu :)
Apih, sekepala dan suka buat aku ketawa :)
Tiey, teman yang selalu sebantal dan susah bersama :)
Intan @ Dodol, sama kepala gila tapi boleh faham jiwa :)
Timothy, banyak beza tapi selalu ajar aku jadi waras :P
Eyna, selalu dengar luahan jiwa :)
Ain,dia kakak dan sahabat yg selalu usaha buat aku gembira :)
Abg Wan, dia macam abg yang selalu layan otak mereng aku :)
Arief, dia sahabat yang selalu jadi kaunselor aku :)
Abg Ijan, dia juga macam abg yang selalu kongsi ilmu :)
Lulu, dia macam adik yang sewelnya lebih kurang aku :)

Ramainya bintang yang menceriakan aku ! ini anugerah Allah, kurniakan aku ukhuwah sebegini indah. Aku catitkan tentang mereka disini, kerana ingin ingatkan diri sendiri bahawa aku tidak patut berduka atau terus kecewa. kerana apa? kerana aku masih punya ramai mereka yang buat aku bahagia dan Kerana Dirimu Begitu Berharga ! :)
Ukhuwah till Jannah, Insyaallah...

Dan aku, sudah kesat air mata untuk terus bahagia !



25.11.12

ANDAI LELAKI TAHU ~


ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan jarang mengatakan 'i love u', itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila perempuan berkata, "tolong tinggalkan saya!", dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan susah untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

ANDAI LELAKI TAHU...

Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak-anak anda kelak.

#kopidanpastadaripagefacebook


24.11.12

Kisah Kau Aku


Kita bermula dari senyuman, kau senyum, aku senyum


Lama-lama jadi cinta


kau pernah kata kita macam Nobita Sizuka, saling terima seadanya


Dan aku mula rasa cinta itu indah seperti kisah cinderella


kita selalu pasang angan untuk ini. selalu kan...


juga idamkan bahagia seperti ini


namun hubungan kita ibarat air di laut


kadangkala pasang


ada ketika ia surut


lama-lama hati kita mula macam ni


Kau begitu


Dan Aku begini


mula-mula aku sedih terluka menangis


Tapi kecewa buat aku jadi kuat


dan sekarang aku mampu bahagia tanpa kau


aku seronok menjadi single

Dan jadi kuat macam powerpuff girl


Moga nanti bakal Adam hidupku datang mencari

Kisah Kau Aku tamat di sini


PENGHARGAAN: 

Kepada Pak Cik Google sebab sponsor gambar serba serbi :)


















19.11.12

Melangkahlah walau setapak cuma ~

Bismillahirrahmanirrahim...

bukan sehari aku berfikir untuk mengambil keputusan ini. berkali-kali aku fikir, aku congak, ambil kira semua risiko dan impak pada diri, lalu aku putuskan untuk teruskan pilihan aku ini.
Alhamdulillah, kawan-kawan seperti selalu, sentiasa menyokong aku. terima kasih kalian :)

tapi sejujurnya,
aku tak rasa bahagia dengan keputusan ini..hati masih lagi berbolak-balik, tapi suara hati seolah membisikkan, "bahagia itu pasti menyusul nanti"
aku percaya dengan gerak hati, lalu aku tersenyum sebelum melewati jalan yang aku pilih ini. kerana aku yakin, Yang atas sana pasti membuka jalan seluas-luasnya untuk aku melangkah. ya, walau langkah yang mahu aku lakukan ini tidak sebesar mana, namun mungkin satu langkah ini menjadi permulaan bagi langkah-langkah seterusnya nanti, in sha Allah.

Ya Allah, tetapkanlah niatku, kuatkanlah hatiku, permudahkan jalanku ini.
TERIMA KASIH TUHAN~

walau jatuh, rebah dan tersungkur, aku masih mahu bangkit dan terus melangkah.

15.11.12

TERENGGANU

cuti mid sem selama seminggu tapi tak balik ke kedah darul aman tercinta. sebab, aku ke terengganu darul iman selama tiga hari dua malam. 
kenapa tak balik kedah? SAJE.
kenapa pergi tranung? SAJE. 
tapi..
TERENGGANU AWESOME ! hee
Kampung Manir, Kuala Terengganu best sangat :)


oke, saje nak upload gambar, taknak tulis lagi. lalala ~





9.11.12

Aku Dan Mereka

Banyak kisah diluah.
banyak luka dikongsi.
dan banyak bahagia dicerita.
namun aku lupa, untuk bertanya kisah mereka, luka mereka dan bahagia mereka.

dan kerana itu,
aku simpan semuanya sendiri.
sedih, kecewa dan gembira, hati aku sendiri menyimpan.

aku tahu mereka gembira begini, dan aku juga gembira walau rasa kehilangan.
tapi aku semakin dapat menerima,
dalam hidup, kasih, sayang, cinta, konflik dan benci datang dan pergi.

lalu aku sedia menghadapi, 
bahawa aku bawa kisah aku, dan mereka bawa kisah mereka.
tidak ada lagi istilah "Kisah Bersama"


1.11.12

aku tetap punya hati !

biasa aku dengar, kawan-kawan cakap "ala, neeya tu nak terasa hati? haha dia tu kalau kena hamun pon boleh gelak lagi"

dan aku

cuma senyum.

terluka lagi, dan senyum lagi.

ya, orang nampak aku kasar, kata apa saja dan aku boleh gelak lagi. kutuk seteruk mana pun, aku senyum lagi. 

kata senior aku dulu " tak berani nak main kutuk-kutuk dengan si A sebab dia lembut, nanti tacing. tak sampai hatila nak usik B, dia cepat terasa. neeya takpe, jiwa kental, hati kebal. dan aku senyum, seolahnya senyum tu mengiyakan kata si senior.

hakikatnya

aku juga punya hati, aku juga boleh terasa. dan aku juga selalu tacing. tapi kenapa aku senyum? sebab aku pegang prinsip,
KALAU DENGAN MELUKAKAN HATI AKU MAMPU MEMBUATKAN MEREKA BAHAGIA, AKU RELA.

mungkin betul aku kasar, boleh gelak huhahuha lagi bila kena kutuk, tapi dia, dia dan dia tak tahu apa aku rasa ketika tu. adakala aku mengharap jugak orang lain faham apa sebenarnya yang ada dalam hati, tapi tika itu juga aku faham, tak semua boleh faham aku. lalu aku senyum lagi,

dan sekarang, aku tak mahu berdoa agar mereka mengerti aku, tapi aku mohon padaNya, agar hati dan perasaan aku ditambahkan kekebalan dan kekuatan agar aku mampu buat orang lain gembira.

senyum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...