Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

30.11.12

Kerana Dirimu Begitu Berharga ~


Teringat satu peristiwa, ketika di dalam kelas, sementara menunggu waktu tutorial, pensyarah dan merangkap penyelia tesis aku bertanya " neeya, beri satu contoh mengenai peribahasa melayu"
dan terus aku jawab bagai bulan dipagar bintang. hehe
pensyarah aku tanya, maksudnya?
aku jawab
" maksudnya seorang perempuan yang sangat cantik, umpama bulan, dan ditambah dengan kelebihan-kelebihan lain seperti bintang yang menjadikannya bertambah cantik. tapi saya anggap diri saya pon bagai bulan dipagar bintang jugak, sebab, walaupun saya tak cantik, tapi saya ada banyak bintang-bintang di sekeliling saya yang buat hidup saya ni jadi cantik.mereka-mereka tu la bintang saya." aku tunjuk kepada kawan-kawan aku . hehe. 

hakikatnya, betul, aku memang selalu menganggap "mereka" sebagai bintang yang menceriakan hidup aku. bukan ingin membongkak, tapi jujur, aku rasa bertuah kerana dikurniakan bintang-bintang ini. 

Ayu,selalu ambik berat dan tak lokek nasihat :)
Yuna, selalu jadi reminder dan tempat luah rasa :)
Madihah, selalu pinjamkan bahu :)
Apih, sekepala dan suka buat aku ketawa :)
Tiey, teman yang selalu sebantal dan susah bersama :)
Intan @ Dodol, sama kepala gila tapi boleh faham jiwa :)
Timothy, banyak beza tapi selalu ajar aku jadi waras :P
Eyna, selalu dengar luahan jiwa :)
Ain,dia kakak dan sahabat yg selalu usaha buat aku gembira :)
Abg Wan, dia macam abg yang selalu layan otak mereng aku :)
Arief, dia sahabat yang selalu jadi kaunselor aku :)
Abg Ijan, dia juga macam abg yang selalu kongsi ilmu :)
Lulu, dia macam adik yang sewelnya lebih kurang aku :)

Ramainya bintang yang menceriakan aku ! ini anugerah Allah, kurniakan aku ukhuwah sebegini indah. Aku catitkan tentang mereka disini, kerana ingin ingatkan diri sendiri bahawa aku tidak patut berduka atau terus kecewa. kerana apa? kerana aku masih punya ramai mereka yang buat aku bahagia dan Kerana Dirimu Begitu Berharga ! :)
Ukhuwah till Jannah, Insyaallah...

Dan aku, sudah kesat air mata untuk terus bahagia !



6 comments:

  1. err...sebab abg safwan kategori lain :P

    ReplyDelete
  2. kategori yg macam mana tu???sila buat penjelasan... thanks neya kau adik aku yang paling disayangi sebab selalu susah senang dengan aku..

    ReplyDelete
  3. abg safwan kategori suka ceramah tanpa diminta kat aku lepas tu mintak bayaran. haha sayang ko banyak2 !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...