Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

20.12.12

Kak Yong Pun Tumbang jugak !

15, 16 dan 17 Disember, aku ke Pulau pangkor, dijemput untuk menghadiri Festival Seni dan Lagu Rakyat Perak. beberapa ahri sebelum ke sana, aku dah sibuk dengan latihan drama puisi untuk buat persembahan kat sana. mungkin tak cukup tido bermingu-minggu, penat ulang alik sana sini, tekanan, dan aku dilanda demam..

waaa! aku paling takut bila demam, sebab, aku jarang demam, dan bila demam teruklah sikit. sampai pangkor dah petang, terus aku tido, sebab sangat tak larat. malam tu orang lain pegi dengar baca puisi kat pantai aku tak pegi sebab sangat tak berdaya. rugi... tengah malam tu, aku tak tau pukul berapa aku menggigil sangat. lepas kawan2 sapu minyak panas dan selimutkan, aku boleh tido balik. pagi esok tu, sebenarnya dah niat nak pegi majlis perasmian, siap dah gosok baju lagi ( orang gosokkan ;p), tapi pagi tu, memang tak boleh bangun. nak angkat kepala pun tak mampu. nak bukak mulut bercakap pun susah teramat. cuma angguk, geleng kepala bila kawan2 tanya. rasa nak menangis masa tu sebab nak cakap, bagitau dorang yang aku rasa apa tapi tak larat.

kalau sebelum ni, aku kak yong kepada bintang2 hati aku, aku jaga dorang, selalu bebel kat dorang kalau taknak rehat, selalu marah dorang kalau taknak makan ubat, kali ni kak yong dorang ni pon dah tumbang. lagi teruk daripada demam dorang yang selalu demam tu. hee..

tapi, terharu bila tiga orang adik aku ni, jaga aku lebih dari aku jaga dorang. Along dok ulang alik g basah tuala lapkan  muka, lap badan, Angah sanggup tak pergi majlis sebab nak jaga aku, sanggup berpanas dalam dorm sebab tak nak aku sejuk, ulang alik basahkan tuala tuam kepala, Acik, pergi ambik makanan kat dewan makan yang nala jauh tu, datang hantar pulak kat dorm, pegi beli ubat kat luar. dorang tak henti2 dok tanya, "Ayong, awak oke? "Ayong, rasa mcm mana sekarang?" "Risaula dgn awak ni Ayong." Allah saja yang balas budi kalian :")selalunya kalau dorang demam, sakit, aku akan membebel macam2, terutama dekat acik, sebab acik malas makan ubat ! hee..tapi sekarang aku pulak dok kena bebel dengan budak tiga orang ni. 

dulu, bekas cinta aku pernah cakap, aku lebih pentingkan kawan dari dia. opkos ! tu hakikatnya. awak, kalau baca ni, nampak kenapa saya sanggup bergaduh dengan awak dulu sebab nak luang masa dengan kawan-kawan? saya harap awak jugak, belajar hargai orang-orang sekeliling awak. jangan meninggi diri cakap yang tak ada kawan pun takpe asal ada cinta sejati setia. awak salah, percayala.

sekarang, dah balik UKM pun, demam masih belum sembuh sepenuhnya. badan panas lagi, batuk makin teruk. eh, terima kasih Arief belikan ubat batuk sangat pahit tu. terbaik bro. haha ! walaupun tak sihat sekarang ni, kena buat2 sihat sebab banyak esaimen terbengkalai. padan muka kerja bertangguh. hee ~

lagi seminggu nak exam, semoga mampu buat yang terbaik dari sebelum ni. Insyaallah :)
buat bintang2 hati, Along (Ayu) Angah (Yuna) dan Acik (Madihah), gud luck buat kalian. mari gigih bersama siapkan esaimen ! lalala


rasa cinta pada kalian :)





0 Pancaran Ungu:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...