Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

21.6.13

Kisah Kasih Part II

cerita tentang kasih keluarga di ukm belum tamat. dan ini pula cerita tentang keluarga yang kedua sy. keluarga pantun. jujur, saya rasa sangat bertuah diberi peluang berada dalam keluarga ini. keluarga yang penuh dengan kisah pahit manis bersama.

Kak Ton, kadang2 saya panggil mama ton, kadang2 ibu, suka hati je panggil.hehe..dulu masa 1st year kak ton ada msg ajak datang meeting pantun, tapi taknak. minat sebenarnya masa tu, cuma malu sebab sangat tak pandai. tak pernah langsung berpantun sebelum masuk ukm. tahun 2 baru join lepas sekali lagi kak ton msg..takut ngan kak ton dulu, kak ton macam garang, tp lama2 faham sendiri, kak ton mulut je kdg2 pedas, tp hati baik. terima kasih kak ton, matangkan neeya dgn kritikan dan teguran kak ton..ingat lagi, masa pertama kali masuk bestari, masa tu tgh berlatih kat bilik,kak ton cabar neeya utk dapat pemantun terbaik. dan esoknya neeya dapat jd pemantun terbaik utk pertama kalinya. lepas ni akan rindukan kak ton, akan rindu nak pegi tido rumah kak ton dan main masak-masak lagi.halalkan semuanya ye mama ton :")

Dr Zubir, Dr org pertama yg bawak sy masuk dalam bidang pantun ni..ingat lagi, dulu masuk pantun wakil kelas sebab kena ugut potong markah..lepas tu dr bwk pulak jd pemantun kpm dan seterusnya saya sampai ke tahap ni..bila dah tahun 3, dr bising jgk sebab sy sibuk dgn pantun, sampai lambat hantar kerja, tp dalam membebel , dr tetap semak pantun sy, amek tahu pasal pertandingan dan mcm2..masa bestari hari tu, kalah dengan uia sebab salah sendiri, balik bilik terus msg dr. dan dr bagi kata2 semangat..malam final, tetap dtg tgk walaupun kami xmasuk final..dr cakap, "kan sy dah janji nak dtg tgk korg masa final" terharunya sy masa tu..terima kasih ye dr utk semuanya.. akan ingat kata2 yg selalu dr bagi, "di persimpangan yg indah-indah, di situlah membawa faedah" p/s: jgn minum ais byk sgt ye :P

Che Lah..juga banyak menyokong sy dalam bidang ni. ingat lagi che lah ckp dulu, "kalau neeya xjoin pantun ni, sape yang nak wakilkan pusat bahasa?yg ada sekarang semua bdk2 kos lain, bdk2 sains.." dan sebab tu jgk sy bertahan dalam bidang ni. masa menang pantun ukm tahun 1 dulu esoknya ada tutorial che lah dan bila sy masuk kelas, che lah minta kawan2 kelas beri tepukan kat saya..hehe terima kasih che lah.halalkan semua ilmu :)

Abg Ijan..antara orang yg paling sy hormati dan kagumi ilmunya. dulu ingatkan abg ijan ni sombong, lepas kenal, tahu yg abg ijan baik sgt dan jiwa tangkap leleh..hehe..minta maaf sebab selalu lawan cakap abg ijan, kdg2 abg ijan carut neeya, neeya carut abg ijan balik..hehe..tankz jgk sbb tunaikan permintaan neeya nak makan kek tiramisu semalam..abg ijan mmg abg yang baik, amek berat pasal adik2, tp jeles sebab abg ijan syg arief lebih..ngee :P halalkan ilmu jgk ye abg ijan..

Abg Wan..ni la abg sy yg paling sporting..cool je.lepas integrasi yg pertama dulu, terus rapat dgn abg wan.selalu ikut abg wan keluar, pegi pasar, shopping..hehe..minta maaf sebab dlulu abg wan selalu jadi mangsa cemburu orang tu.. =.=" tankz jugak sebab selalu layan otak tak betul neeya ni, sanggup bawak neeya g lepak kat pantai bagan lalang malam2 sebab tgh tension. tankz jgk sbb selalu bawak pegi makan pegi jln2, pegi lepak dan selalu jgk bg nasihat pasal masa depan.. :)

Awwab dan Ayu, dua orang ni dulu pernah satu team dgn aku. ayu masa integrasi, awwab masa bestari. sgt best dgn korg..rilex je..haha lepas korang da xjoin pantun, mcm renggang sikit, tp semalam dpt jumpa balik dan aku rasa kita tetap sama mcm dulu..keep in touch ye :)

Azreen, teman sepantun yg sgt aku sayang. dulu tak rapat, tapi masa integrasi hari tu, sebulan lebih duduk bersama.susah senang sama2, dan terus jadi rapat. pernah menangis bersama, selalu bicara hati ke hati bersama..kenangan dgn kau tak akan aku lupa..tiga pertandingan aku team ngan kau, sangat best. aku selalu gelakkan pantun kau dan kdg2 kau plak gelakkan pantun aku kalau time kita sama2 bengong xde idea..haha..tankz sbb jadi sahabat terbaik aku :)

Arief Othman, juga teman sepantun aku yg terbaik. org yg paling selalu bergaduh, kutuk2 tp lepas tu baik balik. tankz sbb tak lokek kongsi ilmu..kalau buat pantun, mesti akan bagi kau tgk dulu lepas tu kau ubah sikit, aku alter sikit dan jadilah pantun bersama. hehe..terima kasih jgk sbb selalu jadi kaunselor aku dan suka bagi nasihat semua. satu benda aku perasan, aku susah nak dapat sorokkan apa2 dari kau. lama2 mesti kau akan tahu jgk. hee..terima kasih utk semuanya..semoga kita terus jadi sahabat..

utk adik2, ainur syikin, lulu dan efi..minta maaf sebab pernah marah korang. marah tanda sayang kan...syikin, lepas ni suka la kan xde org buli lagi..haha akak main2 je semua tu, mmg cara akak mcm ni.ainur, letopp! haha.ainur ada potensi, syikin pun, jgn sia-siakan..igt semua yg akak pesan dulu..kenangan dgn korg masa kat buzen dulu sgt best..lulu, efi, jgn takut utk gali ilmu yg kita minat.nanti akan nampak manfaatnya..gud luck utk semuanya :)

ahli kelaurga lain yang xdisebut, maaf, mungkin perkenalan kita tak seakrab mana, tapi kasa kalian sgt sy hargai. insyaallah sy tak akan lupa satu persatu wajah kalian. abg adham, abg pijon, abg firdaus, terima kasih atas perkongsian ilmu dan pengalaman. anda semua sangat hebat !

keluarga pantun saya, maafkan semua kesalahan. mungkin nanti ada ahli baru yg akan masuk, tapi harapnya nama sy tak akan dilupakan sebagai salah seorang ahli keluarga ni :)


0 Pancaran Ungu:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...