Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

24.9.13

Clorox Boleh Bersihkan Titik Hitam?

Emosi masih tidak stabil. masih dihantui kata-kata yang menyakitkan hati dan telinga. Tapi dalam masa yang sama, aku rasa perlu ucapkan terima kasih pada dia. Terima kasih kerana mengingatkan aku. Terima kasih kerana buat aku kembali merenung segala dosa yang aku lakukan dulu. Satu persatu aku ingat kembali. Menangis? Untuk apa? Menyesal? Ya, Terlalu ! Malu? Sangat ! rasa seperti mahu sorokkan muka di tempat yang orang lain tak akan jumpa. 

Teringat satu petikan ayat seorang sahabat di FB. “setiap kali melakukan kejahatan, akan timbul satu titik hitam pada hati.” Subhanallah. Jadi bagaimana rupanya hati aku sekarang? Sudah gelapkah dengan titik hitam? Sudah berapa banyak agaknya titik hitam yang ada? Masih adakah ruang untuk aku putihkan semula?kalaulah untuk menyucikan hati yang hitam itu semudah melunturkan kotoran di baju..

Tapi, Allah Maha Pengampun bukan? dan Allah juga yang membolak-balikkan hati manusia. tetapi Ya Rabb, aku mohon jangan balikkan hati aku ke arah lalu lagi. jangan kembalikan aku ke dunia sia-sia itu semula. Amin :")


"Wahai tuhan,
Aku tak layak masuk syurgamu,
Namun tak pula aku sanggup ke nerakamu

Ampunkan dosa dan terimalah taubatku,
Sesungguhnya engkaulah pengampun dosa-dosa besar

Dosa-dosaku bagaikan pepasir dipantai
Dengan rahmatmu ampunkan daku m
Oh tuhanku

Wahai tuhan,
Selamatkan kami ini,
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepadamu,
Suburkanlah cinta kami kepadamu,
Kamilah hamba yang berharap belas darimu..."


23.9.13

Kalau Aku Boleh Padam Semua Kisah Silam !

rasanya dah lama tak menconteng kat halaman ungu kesayangan ni. dan sebenarnya, aku akan cari blog ungu ni kalau betul-betul rasa nak cakap sesuatu. sekarang kat kampung, line internet sgt slow. eh, bukan slow dah.memang takdak la kalau kabel ke curik tu..haihh..

minggu ni berjalan dengan rasa yg sangat tertekan. tak macam dua bulan sebelum ni yg sangat indah berkuak lentang kat rumah dengan rasa tenang. tertekan sebab rupanya ada lagi spesis manusia yang suka buat onar bila tengok orang lain senang. aku tak marah untuk kali ni. biarlaa..masing-masing ada mulut, cakap apa saja.kadangkala, berdiam tu lebih baik..mungkin..aku tak marah, sebab tu aku diam, tapi sebenarnya sangat sedih dan terkilan..kenapa perlu ungkit semua cerita lama aku semata-mata untuk buat aku marah? sorry brother, nampak sangat kau tak matang langsung !

ya, apa kau cakap semua betul. memang aku dulu tak sebaik sekarang. ohh untuk makluman kau, sekarang pun aku tak baik mana. tapi alhamdulillah, berubah satu langkah daripada dulu. tapi langsung tak pernah aku mengaku atau mendabik dada bahawa aku sudah menjadi baik ! dan aku pelik bila kau cakap aku cuma hipokrit dan berlagak baik depan orang-orang yang tak kenal aku yang dulu.  demi Allah, aku tak pernah rasa nak tunjuk baik. sebab aku langsung tak rasa yang aku baik. 

dan aku terkedu bila kau cakap status-status aku kat FB sana macam orang baik, macam perempuan solehah semata-mata nak tutup siapa aku yang sebenar. sampai macam tu kau label aku rupanya? sedihnya aku cuma Tuhan yang tau. aku tak sedih pun dengan kata-kata kau. tapi aku sedih sebab penghinaan tu keluar dari mulut kau ! orang yang sangat aku percaya dulu. orang yang paling dekat dengan aku. orang yang pejam mata tengok khilaf aku dulu. dan sekarang kau yang dengan megahnya nak keji aku? sedangkan kau lupa apa yang kau buat ni dah buka pekung kat dada kau sendiri. think.

kau tahu, kalau aku mampu padam semua kisah silam aku dulu, aku dah buat. bukan untuk tunjukkan yg aku baik, tapi untuk elakkan dihina serendahnya oleh orang yg macam kau ! kalau aku boleh betulkan semua silap aku dulu, aku dah buat. bukan untuk jadi solehah di mata orang, tapi untuk ajak orang lain buat kebaikan tanpa dilabel hipokrit ! tapi aku tak mampu dan sekarang, aku hamparkan seluas-luas peluang dan ruang, untuk kau ungkit, keji dan nilai lagi kisah-kisah silam aku. silakan.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...