Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

7.3.13

Tak. Tak Marah Pun.

Pengalaman itu mendewasakan. juga mendidik hati, akal dan jiwa untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya. dan hari ini, baru aku sedar, kenapa Allah beri aku segala pahit itu dulu, kenapa Yang Atas sana beri aku peluang melalui pengalaman itu dulu. jawapannya senang, sebab apa yang aku dah lalui dulu, buat aku semakin cekal, semakin matang dalam bertindak juga berfikir. dulu aku seorang yang cepat marah. panas baran. sangat. melenting bila ada yang tak kena. tapi sekarang, aku sedang belajar untuk kawal marah, belajar jadi seorang yang sabar.

dan sekarang pun aku sedang kawal amarah. satu kelemahan aku, aku akan menangis kalau terlalu marah tapi tak mampu luahkan marah tu pada orang yang sepatutnya. detik ini juga aku sudah kesat air mata. maknanya aku tak marah lagi. betul, aku tak marah pun. tapi KESAL ! 

kerana apa? kerana kamu antara orang yang aku hormat, antara orang yang aku kagumi dan PERNAH aku sayang dulu. sebab itu aku kesal, kamu dah buat aku hilang hormat pada kamu. tapi aku tak marah kamu. tak ! tapi aku SEDIH.

sebab apa?sebab kamu masih belum mahu berubah, masih berpura-pura, malah masih menajamkan lidah kamu untuk menjatuhkan, memporak-perandakan dan mengucar-kacirkan orang lain !

tak mengapa. aku tetap tak marah. kamu bertuah sebab kenal aku sekarang dan bukan dulu. aku yang sekarang, tetap senyum, tetap diam dan tetap sabar walaupun apa yang kamu dah buat ni dah keterlaluan. kalau apa yang kamu buat ni pada aku yang dulu, panas telinga kamu dengar amuk amarah aku.

Terima kasih tuhan, sebab hadiahkan pengalaman-pengalaman dulu yang mematangkan aku dalam berdepan dengan manusia jenis ini. Terima kasih juga kerana kurniakan aku sahabat-sahabat yang ajar aku untuk jadi sabar dan sentiasa bersangka baik dengan orang =)

semoga aku masih terus boleh kawal marah.



1 comment:

  1. PRE-LOVED BOOKSTORE.. DAPATKAN BUKU-BUKU BAHASA INGGERIS POPULAR DI SINI...


    http://bangibookseller.blogspot.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...