Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

27.9.11

SANGAT MEMBAKAR SEMANGAT :)

    Bismillahirrahmanirrahim....saya kira sudah beberapa hari saya tidak menulis di dalam blog ini..sebenarnya masa sangat membataskan aktiviti-aktiviti saya. tetapi, bukankah kita yang perlu mengejar masa dan bukan masa yang mengejar kita?

   Lalu hari ini saya melapangkan masa saya untuk menulis walaupun tidak banyak yang ingin dikata. hari ini, kuliah yang perlu saya hadiri hanya satu jam sahaja iaitu dari pukul 9-10 pagi. dan selepas kuliah tersebut, masih banyak masa lapang yang saya ada. namun masa lapang tersebut sangat singkat bagi saya.sebaik sahaja pulang dari kuliah terus sahaja saya menyiapkan tugasan yang diberikan kepada saya. biarpun tugasan tersebut tiada kena mengena dengan kuliah saya, namun tugasan itu juga adalah amanah yang harus saya pikul.

    Tepat pukul 3 petang, saya tinggalkan tugasan saya yang separuh siap itu kerana ingin menghadiri hari penuh bermakna sepupu saya. Hari Konvokesyen UKM yang ke-39. hati saya seakan tidak sabar untuk berjumpa kaum keluarga yang sedang menunggu di perkarangan masjid UKM. di mata saya kini hanyalah saudara-mara yang sudah hampir sebulan tidak berjumpa. dan wajah yang paling saya rindu iaitu anak saudara saya ADIB SUFIE ADHA. perjalanan saya dari kolej burhanudin helmi ke masjid terasa sangat lama tempohnya membuatkan saya berjalan dengan agak cepat dan adakala berlari-lari anak.betapa hebatnya penangan rindu saya kan.. :)
   
    Sebaik bertemu mereka, pelukan erat diberi, dan buat si comel pengarang hati saya, bertalu-talu kucupan buatnya.mulut comel si kecil yang akan menjangkau 3tahun pada disember ini lantas bertanya saya
" acik pi mana?awat tak dak tadi? mish u acik.."

    Alahai..tiada jawapan yang mampu saya beri. hanya senyuman terharu yang mampu dilukis.beberapa ketika menunggu di hadapan DECTAR, akhirnya insan yang ditunggu-tunggu keluar bersama jubah jingga dan topi segi empat bersama senyuman manis. ANIS SYUHADA! dialah sepupu saya yang paling rapat sejak kecil, dan sekarang sudah bergelar graduan dan bakal menjadi guru nanti. sejambak bunga yang sempat saya beli tadi dihadiahkan buatnya.

    Melihat kegembiraan sepupu saya menyambut hari konvokesyennya bersama keluarga termasuk suami tersayang..hati saya berdetik 'tak sabarnya nak konvo'

    Dan semangat saya seakan berkobar tiba-tiba. ya. semangat untuk belajar bersungguh-sungguh dan menamatkan pengajian saya dengan cemerlang seperti sepupu saya. semoga allah memudahkan segalanya..amin.. :)



ini sepupu saya..tengok, lebar senyumannya kan... :)

                                      


          dia bersama ibu dan ayah tersayang..( tak sabar nak buat mak saya
   bahagia macam ini nanti)


saya dan dia :)

                                                                     


dia dan suami (mereka masih pengantin baru :)


lagi bersemangat bila pakai jubah dan topi ni :)


inilah buah hati saya adib :)

0 Pancaran Ungu:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...