Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

19.9.11

saya yang tidak sempurna...

    Dengan lafaz bismillah, saya mulakan penulisan hari ini..19 September 2011..hari yang agak sibuk bagi saya..bukanlah sibuk dengan kuliah kerana kuliah saya hari ini hanyalah satu sesi..tetapi sibuk menguruskan hal-hal lain. Pulang sahaja dari fakulti..masih sempat melihat status akaun facebook rakan-rakan walaupun penat. Salah satu status rakan yang menarik perhatian saya berbunyi "saya mencari yang sempurna sebagai teman hidup"
     Lantas saya terfikir, adakah hamba Allah yang sempurna di muka bumi ini? Saya sendiri mengakui bahawa saya juga tidaklah sempurna dan saya sangat sedar bahawa saya punya banyak kekurangan. Tetapi adakalanya saya cuba untuk menghasilkan sesuatu yang sempurna untuk orang lain. Kadangkala saya ingin orang melihat semua perkara yang saya lakukan adalah sempurna dan tiada sedikit pun kekhilafan. Lalu saya membuat kesimpulan mengenai status di akaun facebook rakan saya itu dari sudut yang positif iaitu dia bukanlah mencari seseorang yang sempurna tetapi mencari seseorang yang sukakan kesempurnaan :)

0 Pancaran Ungu:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...