Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

15.10.11

~rasa sedih itu juga anugerah~

     rasanya sudah lama saya tidak menulis di dalam blog ini..jurnal masakan juga sudah lama tidak di masukkan dalam ruangan ini..sepanjang dua minggu ini saya sangat sibuk..berkejar ke sana sini untuk bermacam tugasan..tekanan..itu yang dirasai saat ini..dalam keadaan tertekan ini juga, masalah datang bertimpa-timpa. seakan tidak mampu untuk memikul semuanya..
    tapi..

  bila saya muhasabah diri..saya yakin saya mampu memikul semua ujian yang diberi Allah ini..bukankah Allah tidak akan memberi  ujian itu andai hambanya tidak mampu?
dan saya terfikir..bahawa rasa sedih itu juga satu anugerah daripada Dia. tatkala kita bersedih inilah kita lebih dekat denganNya..
semoga saya mampu selesaikan semuanya..hanya doa yang mampu saya lakukan saat ini.~

kadangkala saya perlukan air mata untuk hilangkan semua rasa sedih

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...