Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

21.10.11

~saya tidak pernah suka memasak TETAPI..

     ini sudah seperti membuat pengakuan berani mati kan :)
ya. saya tidak pernah suka memasak, sebab saya tidak tahu memasak..(jangan gelakkan saya)

TETAPI...

tolong jangan membuat andaian bahawa emak saya tidak pernah mengajar saya untuk memasak. sebenarnya emak selalu mengajak saya ke dapur untuk mengajar saya memasak. cuma..saya yang tidak berminat..

TETAPI..

walaupun saya tidak pandai memasak..saya sebenarnya sangat berminat dalam bidang membuat kek..saya suka mencuba pelbagai resipi kek dan saya akan buatkan kek untuk orang-orang yang saya sayang..dan terima kasih juga kepada emak tersayang kerana tidak jemu mengajar dan memberi kritikan terhadap kek saya.

SAYA SUKA KEK COKLAT.

     ayat di atas adalah fakta. saya sangat sukakan coklat dan apa-apa sahaja yang berasaskan coklat. jadi resipi kek pertama yang saya belajar suatu ketika dahulu adalah kek coklat. teringat kali pertama saya membuat kek coklat.  kek saya menjadi mampat dan tidak lembab seperti yang sepatutnya.

TETAPI..

saya tidak berputus asa. saya cuba cuba dan mencuba lagi sampai kek coklat lembab saya menjadi :)
dan selepas saya lulus dalam bidang membuat kek ini, maka setiap tahun menjelang hari raya, saya mengambil alih tugas emak saya membuat kek yang ditempah oleh saudara-mara dan jiran tetangga.

TETAPI..

saya masih tidak lulus dalam membuat gula ising untuk hiasan kek..sudah beberapa kali mencuba namun masih tidak menjadi. tak mengapa..balik cuti raya haji nanti saya belajar lagi.. (:

kek coklat ini saya buat semasa raya puasa yang lalu..

yang ini kek raya puasa jugak..tapi moist kurang menjadi.. :)

saya teringin untuk buat kek coklat macam di secret recipe..
tapi belum menjadi.. =,="


0 Pancaran Ungu:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...