Setiap warna itu memberi seribu erti kepada setiap orang..
dan warna yang sangat memberi erti kepada saya adalah UNGU!~

19.12.11

mimpi : mainan tidur atau mainan jiwa?

kata orang,
mimpi itu mainan tidur
kata orang,
mimpi itu bisikan syaitan
kata orang lagi,
mimpi itu gambaran di fikiran
semalam saya bermimpi.. bukan kali pertama mendapat mimpi..
tapi
kali pertama bermimpikan perkara seperti ini
petang ini, saya mimpi lagi "perkara" yang sama
dulu mak cakap
mimpi adalah mainan jiwa
jika tidur dengan jiwa gelisah
maka akan terbawa perasaan itu dalam mimpi
jika tidur dengan hati yang senang
kebahagiaan akan datang dalam mimpi
dan
jika tidur dengan membayangkan seseorang
akan hadir insan itu dalam mimpi
kelakar kan..




macam-macam orang tafsirkan melalui mimpi..
saya kurang percaya mengenai mimpi membawa alamat akan sesuatu..
mungkin betul kata orang yang mimpi hanya sekadar hiburan dalam tidur :)

5 comments:

  1. tidak semua..tapi kalau dah kerap kali, kemungkinan ya...hehe

    ReplyDelete
  2. ehem...sy tak maksudkan mimpi "tu" pun..yg saya mksudkan adalah universal..heheehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...